Back again! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu Back again! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu

Back again!

Blijf op de hoogte en volg Jaco

11 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

I'm back! Scotland! Mountains, lochs, whisky, bagpipes and rain. Whats not to love?

Het doel van de reis is simpel. Graad 5 van de College of Piping behalen. En veel lol hebben, dat ook.

Zondag middag vertrok ik onder het genot van een fikse regenbui naar het vliegveld. De vlucht opzich verliep goed, maar bij Schiphol zelf was het een en ander niet helemaal goed geregeld. Pas 40 minuten voor vertrek werd de gate bekend gemaakt, maar toen moest iedereen nog door het security checkpoint. Ook vonden ze het bij Easyjet leuk om 20 minuten van tevoren "gate closing" op het bord te zetten. Dikke stres en rennen dus. Maar het is goedgekomen, en zodoende zit ik nu hier in het Belhaven hotel in West End van Glasgow, Schotland.

Gisteravond ben ik gaan pubben met Leobart, een lid van de band Pegasus in Barneveld. We hebben het erg gezellig gehad, en getoost op onze examens!

Vandaag begon onze eerste lesdag. De dag begon traag; een van de docenten was te laat. Maar toen iedereen er was werden we al snel opgedeeld in groepen en konden we elk onze stof doornemen. Helaas voor mij mankeerde er het een en ander aan wat ik had meegebracht voor de examens. De piobroch was te modern. Dat betekend dat ik binnen de drie dagen die ik heb een nieuw stuk moet instuderen. Dat wordt blokken.... Een reel heb ik ook laten vallen omdat een andere reel beter bij mijn examen muziek past. Deze kende ik gelukkig al wel een beetje. Het is nu zaak om alles zo goed mogelijk in te studeren. Mijn examenlijst is als volgt;

MSR: the Atholl and Breadalbane gathering - Susan McLeod - Rejected Suitor
4 parted march: mrs. Lily Christie
Hornpipe & Jig: Duarts Castle - Troy's Wedding
Piobroch: nog niet gekozen

Dit gaat pittig worden, maar het moet wel lukken. Ik ga er in ieder geval helemaal voor.

Ik heb veel met de docenten gepraat. Ik heb Gillian Hettinga nog gesproken, de Pipe Major van Beatrix Pipe Band. Verder heb ik nog Field Marchal Montgomery Pipe Band horen spelen, en Canterbury Caledonia Pipe Band in the park zien spelen. Ik heb haggis gegeten bij Coopers, lokale pub voor de doedelzakspelers, en zit nu in de lounge mijn verslag te typen en te praten met de manager van het hotel over de locale economie. Good times.

I like it here. Its great comming back to this.

So far so good. Volgende update zal vol komen te staan met technische details van doedelzakspelen, dus jullie zijn gewaarschuwd.

Groetjes uit Schotland!

Jaco


Moment of the day:

< when filling in my application form for the College of Piping, while looking at the health section>
" Disabilities? Willy, should I check any of this?"
" Well, there's got to be something wrong with you when you are playing the pipes!"

  • 12 Augustus 2014 - 08:51

    Lenny:

    Waar kun je eigenlijk oefenen buiten de lessen om? Want ik neem aan dat 's avonds in het hotel niet echt een optie is :-)

  • 12 Augustus 2014 - 09:37

    Harm Hendrik:

    Lijkt mij ook super ervaring. Maar om er een set in een paar dagen in te rammen.... haha . Misschien met paar jaar. succes mate

  • 12 Augustus 2014 - 12:36

    Fenna Koster:

    Succes, je hoeft je niet te vervelen heb ik begrepen van fb.

  • 12 Augustus 2014 - 13:33

    Bert Van Dorp:

    In the baggs zou ik zeggen. Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Jaco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 45528

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 16 Augustus 2015

The yearly pilgrimage

10 Augustus 2014 - 18 Augustus 2014

Glasgow revisited

04 Augustus 2013 - 20 Augustus 2013

Living my dream

22 April 2012 - 27 April 2012

A tribute to Scotland

10 Augustus 2010 - 24 Augustus 2010

Aloha, the caribbean!

07 Juni 2010 - 10 Juni 2010

The mysteries of Istanbul

07 Maart 2009 - 13 Maart 2009

Chaos in Canterbury

17 Februari 2009 - 21 Februari 2009

Friendly Visit in Finland

05 Februari 2007 - 05 Mei 2007

Manchester Mayhem

Landen bezocht: