Into the storm - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu Into the storm - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu

Into the storm

Blijf op de hoogte en volg Jaco

13 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Come with may, this journey is certainly an exciting one!

De lessen die ik het college krijg zijn koort maar krachtig. In principe krijg je een aantal punten waar je op moet verbeteren en daar moet je het grootste gedeelte van de dag aan werken, onderwijl ze controleren hoever je er mee bent.

Voor de pipers en andere musici onder ons;
De doublings die ik maak willen we nu echt kristal helder krijgen. Graad 1 helder. Ik ben er niet van overtuigt dat dat nodig is voor het graad 5 examen, maar we gaan er toch voor. Ik merk wel dat mijn spel en techniek weer met sprongen vooruit gaan. Ook de gepunte noten en cut noten is een leuk punt. Het is grappig om te zien hoe die bij elke tune anders geïnterpreteerd worden. Zo moet ik de strathsprey veel gepunter spelen, maar de march moet ik wat ronder gaan spelen omdat ik die overgepunt speelde.

De meeste tunes gaan er goed in, en Caitlin gaf me complimenten voor de ground van mijn piobroch. Die speelde ik heel mooi. De reel blijft vervelend, maar ik kan hem nu helemaal op de pipes. Op tempo, maar met fouten. Ik heb nog een dag om die eruit te krijgen.

Heel eerlijk; als ik morgen niet tevreden ben, ga ik geen examen doen. Ik heb al meer dan genoeg winst geboekt, en anders gooi ik 25 pond weg.

Maar als ik en Caitlin denken dat ik een kans maak, ga ik het er op wagen. Ik heb het niveau en de techniek. Het jammere is dat het nu echt van die ene tune afhangt. Als ik thuis ben moet ik veel meer tunes gaan instuderen, op competitie niveau. Lessen in piobroch nemen is misschien ook niet verkeerd. Het is niet altijd de meest mooie muziek, maar het is verdomd goed voor je vingertechniek!

Ik kom nu in ieder geval elke morgen vroeg om half negen bij de college. Het is een uur te vroeg, maar Willy ( niet de docent, maar de winkeleigenaar) oefent dan ook en laat me binnen. Ik speel dan tot een uur of twaalf op mijn pipes. Daarna heb ik een korte verplichte pauze, omdat de zaal dan gebruikt wordt voor optredens. Om twee uur gaan we dan weer verder.

Al in al is er veel vooruitgang geboekt, en is er nog hoop. Om dat te vieren ben ik die middag naar een shisha bar gagaan. Een shisha is een waterpijp. Ik had er wat te lezen bij gepakt en ging er even lekker bij zitten. Wist ik veel dat een paar minuten later voetbal hooligans de tent zouden bestormen. Het was een hooglopende ruzie tussen een vijftal skinheads en een vijftal hooligans. Het ging duidelijk over voetbal en iets wat die ander gezegd had. De bar eigenaren, een groep turken, wisten de heren over te halen buiten te vechten. Ik haalde mijn schouders op, en ging verder met lezen. Shizzle happens.

Verder ben ik vandaag nog naar een lezing geweest over de psychology van het competitie spelen, over hoe spelers zich mentaal op een belangrijke competitie of wedstrijd voorbereiden. Was erg interesant, en denk ik ook bruikbaar voor mijn examen. Ik ben Glasgow nog ingeweest, en heb een waistcoat gekocht waardoor ik er nog beter uitzie in mijn kilt ( voor zover mogelijk natuurlijk ^^). Ik ben er wel heel Glasgow voor doorgeweest. Prijzen gingen van 70-100 pond. Na afdingen heb ik er een voor 55 kunnen krijgen! Ben je trots op me ma? :D

Verder gaat het hier wel goed. Je bent wel heel erg op jezelf aangewezen als je alleen op vakantie gaat. Vooral gister was het even moeilijk. Gelukkig heb ik veel vriendjes en vriendinnetjes die voor me klaar staan om me op te vrolijken. Daar ben ik erg dankbaar voor!

Morgen ga ik me voorbereiden op het examen, vrijdag examen, zaterdag de wereldkampioenschappen! Wish me luck mates! Cheers!

  • 15 Augustus 2014 - 08:00

    Fenna:

    hoi Jaco, als je examen gaat doen,...VEEL SUCCES en zo niet....GENIET er dan nog van!!!


  • 15 Augustus 2014 - 08:03

    Fenna:

    Groetjes en xxx van ons allemaal natuurlijk ;)

  • 18 Augustus 2014 - 14:23

    Nynke:

    Natuurlijk veel te late reactie, en ik heb alleen de titel van je volgende bericht nu gezien, dus dat is nog even spannend. In ieder geval leuk om te lezen hoe je je zoal vermaakt daar! En inderdaad, het is een uitdaging om in je eentje op vakantie te zijn, zelfs al heb je een concreet doel om aan te werken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Jaco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 45534

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 16 Augustus 2015

The yearly pilgrimage

10 Augustus 2014 - 18 Augustus 2014

Glasgow revisited

04 Augustus 2013 - 20 Augustus 2013

Living my dream

22 April 2012 - 27 April 2012

A tribute to Scotland

10 Augustus 2010 - 24 Augustus 2010

Aloha, the caribbean!

07 Juni 2010 - 10 Juni 2010

The mysteries of Istanbul

07 Maart 2009 - 13 Maart 2009

Chaos in Canterbury

17 Februari 2009 - 21 Februari 2009

Friendly Visit in Finland

05 Februari 2007 - 05 Mei 2007

Manchester Mayhem

Landen bezocht: