On Scottish soil... - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu On Scottish soil... - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu

On Scottish soil...

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

22 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Finally! After all those years of waiting, yearning and dreaming...

I'm finally in Scotland!

Laat me eerst even duidelijk maken waarom ik zo gek ben van Schotland. En laat ik het ook vooral in het Nederlands doen, aangezien het Engels van bepaalde familie leden *kuchpapa&mamakuch* niet van zo'n hoog niveau is.

Ergens lang geleden keek ik Samson en Gert. Daar kwam een filmpje langs waar ze Schotland heel mooi in beeld brachten. Het betreffende filmpje is hier te vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=obMPIUQHeW0

Ik zag het als een kind, en ik vond het geweldig! Dat land hat alles wat ik wilde! Wilde natuur, enorme kastelen, een te gek instrument met een indrukwekkend bijbehorend uniform! I was hooked! Ik wist niet anders of ik moest en zou Schot worden, met doedelzak en kilt en al!

Mijn ouders dachten daar net iets anders over. Het idee van mij als doedelzakspeler was gewoon niet practisch. Al dat lawaai, en er was geen club in de buurt, dus het duurde nog een flinke tijd voordat ik de kans kreeg om het toch te leren. Maar daar was ik nog niet mee in schotland! Het lukte me niet om er met een vakantie heen te gaan. Niemand wilde mee. Maar nu ben ik er toch eindelijk met een school excursie! Ik ben in Schotland!

We zijn vanochtend vroeg met het vliegtuig vertrokken. Ik ben in vol uniform gegaan, in kilt, ondanks de vele protesten van mijn mams en zus. Just so you know, de stewardessen vonden me awesome! (ik hoorde ze fluisteren bij de checkin). Het was alleen wat minder pratisch bij de gate. Ik zit nogal wat metaal in het uniform en dat moest er allemaal af. Ook vroegen ze af wat mijn technopipe was(die kleine electronische doedelzak), dus mocht ik ze een kleine demonstratie geven. Dat vonden ze erg leuk! Na een korte vlucht met een klein beetje turbulentie en een busreis later konden we inchecken in ons Hostel.

Hoe is Edinburgh? Echt geweldig! We zitten middenin het centrum, bij alle mooie gebouwen. Lopen de Schotten hier ook echt in kilt rond? Ja mam! Echt waar! Kijk de foto's maar! Misschien niet iedereen, maar toch! Het is de eerste dag, en we hebben al best een aantal dingen meegemaakt! Een schotse bruiloft tegenover ons, ATM's die niet uitbetalen... Ik heb een schaakspel verloren omdat ik een pion letterlijk niet ZAG (groot schaakspel, de pion die mn koningin sloeg zat verborgen achter de koning). s'Avonds zijn we met een groot gedeelte van de groep naar de kerk tegenover ons geweest voor de Evensong. Het was een mooie dienst met mooi zingen. Niet zo mooi als in Canterbury, maar het heeft wat.

Thats it for today! Morgen komen de leraren hier, dus vanacht kunnen we ons nog heerlijk misdragen. En met al die meiden op de kamer...

Quote of the day: Ieke's antwoord bij pictionary toen ik de Alpen tekende; "I know! Mount Everest! No, no, wait, the Himalaya's? Oh, wait, it's mount Doom, oh damnit!"

  • 22 April 2012 - 20:43

    Berdina:

    Jaco!!..
    Soow coowl.. Ben echt vreselijk jaloers..
    Zo te horen (lezen)terecht ook..
    Jammer genoeg zal het voor voorlopig nog bij een droom blijven..
    Maare geniet dr van!!.. Top..
    See you soon!!..

  • 23 April 2012 - 15:42

    007:

    veel plezier jaco. Hou wel de naam van je familie hoog dus geen misdragingen zeker niet na een mooie dienst. lekker gaan slapen in je eigen kamer zou ik zeggen. Je zus zit trouwens inmiddels in Rome dus het is nu heel rustig hier.Wel raar hoor 2 kinderen op dezelfde tijd zo ver weg.je pa/007

  • 23 April 2012 - 16:16

    Fenna:

    Hi Jaco,

    Apparently my reply yesterday went wrong. Here is attempt 2.

    Nice to hear (and see) that you are having a good time. But could you please close your mouth a little bit next time, when someone is making a picture of you? This frightens me a bit, ha, ha. Or is it in English, hi, hi?

    I'm curious what you've done and seen today.
    Do take pictures of it.
    Have fun and take care.

    Your wise and curious mother (ha, ha or hi, hi)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Jaco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2896
Totaal aantal bezoekers 45575

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 16 Augustus 2015

The yearly pilgrimage

10 Augustus 2014 - 18 Augustus 2014

Glasgow revisited

04 Augustus 2013 - 20 Augustus 2013

Living my dream

22 April 2012 - 27 April 2012

A tribute to Scotland

10 Augustus 2010 - 24 Augustus 2010

Aloha, the caribbean!

07 Juni 2010 - 10 Juni 2010

The mysteries of Istanbul

07 Maart 2009 - 13 Maart 2009

Chaos in Canterbury

17 Februari 2009 - 21 Februari 2009

Friendly Visit in Finland

05 Februari 2007 - 05 Mei 2007

Manchester Mayhem

Landen bezocht: