Tuesday and Wednesday - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu Tuesday and Wednesday - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu

Tuesday and Wednesday

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

26 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Dinsdag was de dag dat we met z'n allen naar Edinburgh Castle zouden gaan. Dat was zo'n beetje het hoogtepunt van de hele excursie, tenminste, voor mij wel. Dus natuurlijk ging ik voor de gelegenheid weer in kilt! En daar heb ik helemaal geen spijt van gehad.

Als een grote maffe te gekke groep trokken we op naar het kasteel. We moeten echt een appart toeristen groepje geleken hebben voor de mensen daar. Maar dat kon ons niets schelen, we hebben lol gehad!

In het kasteel kregen we een rondleiding door Colin die ons van alles en nog wat vertelde op een hele leuke manier. Heel interesant! Kreeg ook nog een compliment van hem, dat ik er erg `smart` uitzag in mijn kilt. Nice! Compliment van een echte Schot!
Het kasteel zelf was prachtig! Vooral het monument voor oorlogsslachtoffers was erg mooi. Daar mochten geen foto's gemaakt worden, maar dat kan ik wel begrijpen. Om dat echt te kunnen waarderen moet je er toch zijn geweest. Ik heb ook in het oorlogsmuseum een aantal antieke doedelzakken gezien . Maar na een paar uur ronddwalen werd het toch tijd om terug te gaan. Op dat moment liep ik alleen rond door het kasteel (blijkbaar had niet iedereen dezelfde interesse voor doedelzak muziek als ik). Er kwamen nogal wat mensen op mij af die met mij op de foto wilden. Ik denk dat ik er gewoon zwaar sexy uitzag in mijn kilt :P

In ieder geval, een half uur en een paar foto sessies later namen we afscheid van het kasteel en konden we de Royal Mile gaan verkennen. We zijn met zijn allen naar het Writers Museum gegaan (Walter Scott and Robert Burns!!!) en daarna waren we vrij om wat te gaan shoppen.
Eindelijk!

Ik heb erg lang geshopt voor de dingen die ik wilde hebben, en uiteindelijk heb ik heel veel geluk gehad! Ik wilde een waistcoat en een dolk kopen voor bij mijn kilt. De waistcoat zou van leer zijn en ongeveer 120 pond kosten. Duur, maar dat zou ook mijn enige souvenier zijn. Die dolk mocht een stukje goedkoper zijn. Na heel veel winkels langs te zijn geweest kwam ik bij een winkel genaamd Marchbrae. Hier vond ik een mooiere versie van de waistcoat voor de helft van de prijs. Komt bij dat de kwaliteit veel beter was. Marchbrae is een echte Schotse zaak, terwijl alle andere winkels touristen winkels zijn die worden gerund door pakistanen (niks tegen pakistanen, maar echt Schots materiaal is wat ik wil hebben :3). Ik had ineens wat geld over, dus ik besloot een mooie dolk te kopen van 55 pond. De meneer moest wel het een en ander checken, want de dolk stond niet in het systeem. Later kwam hij terug met de mededeling dat de dolk eigenlijk 110 pond was, maar verkeerd geprijsd. Omdat hij mij de dolk al had `verkocht` mocht ik heb voor 55 pond hebben. `You`re the costumer, you win` zei hij. Aardige man. :3

Ik heb die dag zoveel leuke mensen ontmoet! Een Rebecca die op straat probeerde mensen over te halen om geld te storten voor daklozen. Heb ik heel leuk mee gepraat. Ook een echtpaar dat ergens halverwege de Royal Mile woonde en hun eigen doedelzakken maakte en verkochten. Ik kreeg van de vrouw nog een rondleiding door de werkplaats! Dat was echt heel gaaf! Later in het hostel nog twee Duitsers die aan het schaken waren. Het is hier echt fantastisch, niet alleen de kastelen en doedelzakken en de geschiedenis, maar vooral de mensen die je spreekt!

s'Avonds in de pub heb ik nog een Amerikaan ontmoet die wild weten of ik het verschil kon proeven tussen Amerikaanse en Schotse whisky, dus hij bestelde een Amerikaans merk voor me. Na een kort debat over whisky heb ik een aardig tijdje met hem gesproken. De rest van de groep kwam er later ook bij, en het was zo gezellig dat hij een rondje gaf! Great!

De Woensdag zijn we naar het Scot Monument, de Old Colton Cemetary en the Scottish Parliament geweest. Dat was om het kort te zeggen heel leuk. Vooral het parlement was interestant. Charissa en ik waren wat eerder en we zagen nog net het hoogtepunt van een demonstratie tegen windmolens. Daar heb ik met een aantal Schotten over de politiek gepraat. Yup, ze willen nog steeds onafhankelijk worden! We hebben een zitting in het Schotse Parliament bijgewoond, en dat vond ik ook erg interesant.

Ik denk dat het leukste van de hele excursie hier toch is dat je met een groep bent. Je maakt zoveel leuke dingen mee en je hebt zoveel lol met elkaar! Al die grappen en gesprekken maken het echt gezellig hier! Als je een keer wilt gaan reizen moet je zorgen dat je met een groepje gaat. Niet te groot, niet te klein, dat is het leukste vind ik!

Vandaag nog even wat winkelen en morgen ga ik weer naar huis! Ik heb nog zoveel te vertellen, maar dat horen jullie allemaal vanzelf wel.

Cheers!

  • 04 Juli 2012 - 19:17

    Mystic Vocals:

    Dag Jaco, een mooie reis zo te zien. Wij zijn op zoek naar je contact gegevens. we zoeken nl. een doedelzak speler voor ons concert in de catharinakapel op vrijdag 5 oktober as. Het gaat met name om het nummer amazing grace, instrumentaal op doeldelzal vanachter uit de cataharinakapel in harderwijk, een soort van afsluiting.
    Ben je hiervoor beschikbaar en zo ja wat zijn de kosten. hatelijk groet namens christy van vocal vereniging Mystic Vocals Harderwijk. e-mail: info@mysticvocals.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Jaco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 45574

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 16 Augustus 2015

The yearly pilgrimage

10 Augustus 2014 - 18 Augustus 2014

Glasgow revisited

04 Augustus 2013 - 20 Augustus 2013

Living my dream

22 April 2012 - 27 April 2012

A tribute to Scotland

10 Augustus 2010 - 24 Augustus 2010

Aloha, the caribbean!

07 Juni 2010 - 10 Juni 2010

The mysteries of Istanbul

07 Maart 2009 - 13 Maart 2009

Chaos in Canterbury

17 Februari 2009 - 21 Februari 2009

Friendly Visit in Finland

05 Februari 2007 - 05 Mei 2007

Manchester Mayhem

Landen bezocht: