First days at school - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu First days at school - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu

First days at school

Blijf op de hoogte en volg Jaco

06 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Beste lieve lezers,

Het gaat hier geweldig! De eerste dag school heb ik overleefd, en man oh man wat een dag was dat! Sochtends vroeg kwamen we bij elkaar. Het is een groep van ongeveer tien personen, iets meer. Er zitten ook drie Nederlanders bij van Pegasus! Wim, Arjan en Leobarth. Dat werd natuurlijk samespannen, hehe!

We moesten eerst iets laten horen op de Practice Chanter, zodat de leraren konden horen waar we het beste geplaatst konden worden. Ik speelde de Sleeping Tune, van Gordon Duncan. Daarna werden we opgedeelt. De mensen die al wat konden spelen mochten met Caitlin mee, en de rest bleef bij Willy, een van de oudere instructeurs.

Met het groepje van Caitlin heben we eerst gepraat over onze ervaringen als piper, en wat we wilden bereiken. Daarna gingen we elk in een hoek zitten en een paar uur aan een tune oefenen terwijl Kate langs liep om te kijken hoe het ging.

IK heb me die dag gefocussed op Lucy Cassidy, een van mijn favoriete tunes. En dat ging lekker! Het bleek ook een van Kate's favoriete tunes te zijn. Ik heb me daar de hele dag in vastgebeten. Aan het eind va de dag was ze erg tevreden over hoe de tune klonk, zowel op de PC als op de pipes!

Ik heb het ook nog met Willy gehad over het doen van examens. Het lijkt me leuk om examens te doen, maar er zijn wel een paar problemen. Zo moet ik bijvoorbeeld marches die uit vier delen bestaan spelen, en strathspeys. Dat zijn net de twee dingen die ik mis. Maar Willy heeft me daar wat tunes voor geven waar ik nu hard aan ga werken. Als strathspey heb ik de Inverness Rant, en als four-part march heb ik the Athol and Breadalbane Gathering. Erg pittig, maar de strathspey ken ik nu al uit mijn hoofd, en ik ben hard op weg met de march. Ik moet naast theorie vragen over muziek en onderhoud tien tunes spelen. Dit is de voorlopige lijst;

Inverness Rant
Athol and Breadalbane gathering
Masons Apron
Sleeping Tune
Lucy Cassidy

Na school gingen we elk onze eigen weg, maar ik heb die avond nog wel wat gegeten en gedronken met mn landgenoten. We zijn een pub in gedoken en hebben het heel gezellig gehad.

De pauze is hier weer voorbij. Tijd om weer aan de slag te gaan!

Love you all! Cheers!

  • 07 Augustus 2013 - 05:42

    Bert:

    Jaco bijt je vast,ben er trots op dat jij mij leerling bent en de basis heb gelegd.
    doe je best jongen cheers Bert

  • 07 Augustus 2013 - 10:29

    Fenna:

    Hoi Jaco , je krijgt het nog druk in je "vakantie" zo te lezen. succes en veel plezier!!

    Groetjes, pa en ma en de rest xxx

  • 07 Augustus 2013 - 23:11

    Miranda:

    Mooi dat je het leuk hebt! Je moet me wel wat vaker skypen !!>:(
    Doeeeei xxxx

  • 07 Augustus 2013 - 23:17

    Annemiek:

    Heee broer,
    Je bent wel lekker druk zo te horen!
    Maar wel fijn dat je t zo leuk vind daar!
    Toch snap ik t best als je eerder naar huis komt omdat je je allerliefste zusje zo mist hoor!!
    Succes en veeeeel plezier daar!!

    xxxxx annemiek

  • 08 Augustus 2013 - 11:00

    Bertine:

    Heey Jaco,

    Het klinkt allemaal heel ingewikkeld voor mij, maar het zal vast leuk zijn:) Voor jou dan he;)
    Veel sterkte met al het oefenen, knap dat je dit allemaal wilt doen in je vakantie hoor! haha
    Ik doe het je niet na, ik lig liever hier in de zon als die weer eens even heel snel terug komt.

    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    Liefs Bertine xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 45594

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 16 Augustus 2015

The yearly pilgrimage

10 Augustus 2014 - 18 Augustus 2014

Glasgow revisited

04 Augustus 2013 - 20 Augustus 2013

Living my dream

22 April 2012 - 27 April 2012

A tribute to Scotland

10 Augustus 2010 - 24 Augustus 2010

Aloha, the caribbean!

07 Juni 2010 - 10 Juni 2010

The mysteries of Istanbul

07 Maart 2009 - 13 Maart 2009

Chaos in Canterbury

17 Februari 2009 - 21 Februari 2009

Friendly Visit in Finland

05 Februari 2007 - 05 Mei 2007

Manchester Mayhem

Landen bezocht: