17-02 "First week" - Reisverslag uit Sale, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu 17-02 "First week" - Reisverslag uit Sale, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu

17-02 "First week"

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

17 Februari 2007 | Verenigd Koninkrijk, Sale

Hey mensen!

Iedereen vroeg zich af hoe het er hier nou aan toe ging, en ik kon bijna niemand antwoord geven, want....

Mn beltegoed is op.

Ja, 5 a 10 minuten naar nederland bellen kost rond de 7 euro. Vreselijk niet? En een ADSL abbonament kost rond de 25 pond per maand. Erg leuk, maar dat is verplicht voor 12 maanden, en dat gaat me ook wel weer te ver.

Affijn. De week. Maandag zijn we s'middags naar het bedrijf gegaan. We hebben een rondleiding gehad, hebben toen wat werkkleding gekocht(bedrijf betaalde) en zijn aan het werk gezet. Het bedrijf maakt en verscheept hydraulica voor vrachtwagens. Dus vrachtwagens die van die afval containers moeten laden e.d. krijgen hun spullen hier vandaan.

Het werk dat we doen verschilt. Meestal is het orders pikken, gewoon onderdelen uit de schappen halen en ze in dozen stoppen. De orders die je hebt verwerkt gaan in het archief, en dan pak je de volgende. Ik doe zelf veel archiveer werk. Ik noteer bepaalde afgedankte onderdelen, en verwerk in excell waar ze staan en hoeveel het er zijn.

Onlangs heb ik een grote opdracht gehad om het hele magazijn in kaart te brengen. Dat is de enige opdracht die ik niet erg leuk vond. Je moet je voorstellen dat je de hele dag naar kratten op 15 meter hoogte zit te staren, om de 3 centimeter grote lettertjes te noteren. 8 uur in een dag. Die opdracht kreeg ik donderdag tegen 4 uur, en ben er gisteren nog de hele dag mee bezig geweest. Bijna afgerond, maar ik kreeg er wel koppijn van.

Maar, de rest van het werk is goed te doen, en ze werken wel relaxt. Niet te haastig. Als iedereen gewoon zijn werk doet, is alles okay. Ondertussen stop je af en toe om te praten, om 10:30 is er koffie pauze, 12:30 drie kwartier lunchen en rond 3 uur nog eens koffie pauze.

Rond 3 uur is er meestal vrij weinig meer te doen.

Even over het reizen, we staan rond kwart over 7 op, gaan om kwart voor 8 naar de metro, nemen de metro van 5 voor 8 richting Bury, en stappen over naar de trein bij Gmex/Deans Gate. Met de trein ga je dan verder naar Irlam, vanwaar het nog maar 5 minuten naar Hyva is. Goed te doen, maar de metro is net een blik sardientjes, vooral op de terugweg. Eerlijk waar, je snapt niet hoe ze het volhouden. Na het werk gaan we soms eerst langs Sainsbury's, de supermarkt hier. Een soort Edah, niet de goedkoopste, maar de enigste die dan nog open is.

Ik kook s'avonds, eten wat gevarierd. Veel kookgroente, aardappels, en vlees(vooral kalkoen, is hier goedkoop en erg lekker). Tussendoor eten we veel fruit. Erg gezond dus.

Thuis vermaken we ons wel. Joep kijkt TV of belt naar huis, ik zit achter mn laptop te schrijven, of een spel te spelen. In het weekend gaan we ook naar de pub. De mensen hier zijn echt heel aardig. In de pub is haast iedereen je vriend, en een paar mensen kennen ons al. In de flat hetzelfde, daarmee hebben we geluk gehad.

En mentaal gezien houd ik het hier ook wel vol. Ik mis mn familie wel, en mijn vrienden misschien nog het meest. Daar heb ik nu het minste contact mee. Maar dat is normaal, en na drie maanden houd ik een groot feest, ik ben dan toch jarig.

Maarrr dat zijn toekomst plannen. Het was kortom een hele leuke week.

Well, thats about it. Laat wat reacties achter, dan weet ik hoeveel ik gemist wordt. Cheers mates!

  • 17 Februari 2007 - 16:32

    Annemiek:

    Heeyy Jaco
    nOu wij missen je heel erg ! iiCk hoop dat je het daar leuCk hebt :) xx hOuvnjeé Annemiek :D

  • 18 Februari 2007 - 09:46

    Janna:

    Ben blij te horen dat het goed gaat. Zoals ik al gemaild heb, het is raar dat je niet meer online bent. Maar goed, daar leer ik wel ff mee leven;). Veel succes en plezier nog in het mooie engeland...

    Liefs, Janna

  • 18 Februari 2007 - 13:28

    Rianne:

    eeej

    Volgens mij is t daar wel lachhuh! en zo te zien heb je het ook wel goed naar je zin. en die 3 maanden zijn zo voorbij vraag maar aan jolien :p nou nog veel plezier daar

    Rianne

  • 18 Februari 2007 - 17:26

    Ma:

    Hoi Jaco, Het is hier inderdaad stiller en anders in huis. Nu met veel meiden, dus je kan je wel voorstellen misschien wat een gekrijs dat soms is.;) Maar het is goed om te horen en te lezen dat je het daar naar je zin hebt. Succes met je werk weer morgen. Dan is je opdracht hopelijk af? Hebben ze daar trouwens geen trap/krukje of zo in dat magazijn?;) Hee succes ermee en we mailen wel weer. groetjes en een hug van mij.:)

  • 18 Februari 2007 - 18:17

    Opa Oma:

    nou ik zal maar beginnen om te zeggen dat wij jou erg missen! wat dacht je van onze koelkast met al die broodjes in de laden//? de lidle is zowat failliet hoor. de eerste week is voorbij opnaar de tweede, we verheugen ons op je verjaardagsfeest tzt. nou ik stop nu want ik heb net met je ge msnt. love you abig hug van us.

  • 21 Februari 2007 - 20:02

    Erik Jan:

    Hey Jaco!

    Gaat alles nog goed daar? Ik hoop het wel. Ik zat net trouwens het programma Hello Goodbye te kijken. En je vader en nog wat andere familie waren even in beeld. (je kunt het terugzien, als dat kan, op www.uitzendinggemist.nl).Isnatuurlijk ook leuk voor andere familie ;)

  • 22 Februari 2007 - 12:53

    Miranda:

    heey jaco
    mis jij je vrienden meer dan ons
    nou ja
    ik weet nu heel goed hoe je een boek moet schrijven
    ik hoop dat je snel terug komt
    dikke knuffel en kus van miranda

  • 22 Februari 2007 - 12:58

    Jaco:

    Kan iemand die uitzending voor me downloaden?:D

    Alles goed hier trouwens, zaterdag weer een update!

  • 24 Februari 2007 - 15:16

    Bertine:

    Heejj Jaco
    Hier eindelijk weer een berichtje van mij leuk he:P Ik heb je net nog gesproken op msn zo te horen heb je het er errug leuk:D Mooi zo;)
    Hier gaat verder ook weer alles goed:) Ik heb wel 4 dagen ziek op bed gelegen annemiek ook maar we zijn nu wel weer beter alleen nog hoesten. Maja ik wacht wel weer op nieuwe verhalen van je;) Ben benieuwd!

    XXX Bertine

    Houvanjou(L):)

  • 24 Februari 2007 - 15:20

    Bertine:

    Nou hoor trouwens net dat ik vanavond aleen thuis ben met pap en mam,,,errug gezellig hoor:P Ik zou vanaaf eigenlijk uitgaan maajaa dat mag niet doordat ik nog moet uitzieken he als ji jer nou was konden we samen pokeren:D haha annemiek en ik hadden het laatst nog gedaan en we snapten er niks meer van moet maar gauw weer terugkomen dus:P Njaa ik gaa nu maar weer voor de 2e keer:P


    Doeggg(K)(K)

  • 06 Maart 2007 - 11:30

    Willemiek:

    Hoi jaco! wat leuk om het allemaal te lezen! ik lees alles elke keer nog hoor, maar dan nu ook even een reactie van hier in hartje Nederland! ik ben nu toch heel jaloers op je hoor, echt heel erg tof daar lijkt mij! en over 3 maanden een feest?? oeoeh de klas ook uitgenodigd? ik ook? hahah leuk:P! Ik ben op dit moment ook op stage. het is 12.18 uur en ik heb bijna pauze. erg leuke stage ook, in het theater in Harderwijk. al veel bekende mensen ontmoet en mag veel naar theatershows! leuk dus! maar ik wens je nog veel plezier en blijf ''schrijven'' over je ''reis''. we lezen het! en leuk voor later. Veel plezier daar nog! niet met enge mannen meegaan hahaha. xxx Willemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sale

Jaco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 45571

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 16 Augustus 2015

The yearly pilgrimage

10 Augustus 2014 - 18 Augustus 2014

Glasgow revisited

04 Augustus 2013 - 20 Augustus 2013

Living my dream

22 April 2012 - 27 April 2012

A tribute to Scotland

10 Augustus 2010 - 24 Augustus 2010

Aloha, the caribbean!

07 Juni 2010 - 10 Juni 2010

The mysteries of Istanbul

07 Maart 2009 - 13 Maart 2009

Chaos in Canterbury

17 Februari 2009 - 21 Februari 2009

Friendly Visit in Finland

05 Februari 2007 - 05 Mei 2007

Manchester Mayhem

Landen bezocht: