26-02 "Second Week" - Reisverslag uit Sale, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu 26-02 "Second Week" - Reisverslag uit Sale, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu

26-02 "Second Week"

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

26 Februari 2007 | Verenigd Koninkrijk, Sale

Right mates! Weer een nieuwe update!

De tweede week was ongeveer zoals de eerste. Op het werk was er weinig verandering. Ik heb het hele magazijn nu in kaart gebracht, en heb het de overige dagen verwerkt in Excell. Daarna moest ik het door een progamma filteren, handmatig. 2600 nummers handmatig stuk voor stuk invoeren in een progamma en af en toe het magazijn doorrennen om het te double checken is niet het leukste werk. Ondertussen heb ik af en toe een order gepikt, voor de varriatie. In ieder geval wordt mijn werk gewaardeert. Ze zijn erg nieuwsgierig naar mijn archief over hun magazijn, en willen het zo snel mogelijk in gebruik nemen.

Het heen en weer reizen gaat aardig soepel. We komen rond kwart voor 9 op ons werk aan en gaan om 5 uur weg. We zijn slechts een keer later gekomen, omdat de metro te vol zat. Wij en 30 anderen op het station in Sale konden er gewoon niet in. Op het werk zijn ze er wel soepel mee. Wij konden er in ieder geval niets aan doen.

Als we terugkomen van het werk doen we op maandag en woensdag wat boodschappen, en thuis begin ik meestal met koken. We doen samen de afwas, en Joep mag het huis opruimen. Lijkt me vrij eerlijk. Het moet nu onderhand duidelijk zijn voor mams dat ik zelfstandig genoeg ben. Okay, ik mis mijn ouders best wel, maar ik mis het NIET dat mijn moeder steeds mijn kamer binnen komt en vraagt of ik dit en dat wel gedaan heb. Het blijkt nu dat ik prima voor mezelf kan zorgen!

s'Avonds kijkt Joep meestal TV, en ik kijk een serie op de laptop (nog gebrand voordat ik wegging) of ik schrijf wat aan mijn boek. Af en toe gamen we wat.

Zaterdag gaan we s'ochtends en s'middags het centrum in. s'Avonds naar de pub! Ik zal de details maar voor me houden, maar laten we het er op houden dat het gewoon heel heel gezellig is. De pubs gaan hier trouwens vroeger dicht. Iedereen komt om 9 uur binnen, en rond 12 uur is het feest afgelopen. Dat is heel wat anders dan terug in Nederland. In de pub is de minimum leeftijd ook 18, of soms 25. Omdat wij Nederlanders zijn komen wij overal binnen. Wij staan al in minstens 2 pubs bekend als de Amsterdam Boys. Yup, niet dat we daar vandaan komen, maar ach, ze mogen ons tenminste.

Vrouwelijk schoon is er hier wat minder. Ja, je hebt beeldschone vrouwen hier, maar ze zijn meestal een jaar of 5, 10 ouder. De enige keer dat ik meiden van mijn leeftijd of jonger zie is als ik naar mijn werk ga. Dan staat er een hele klas schoolgirls van rond de 16 te wachten op de metro. Ik ga dan ook heel vrolijk naar mijn werk.

Ik zit hier nu 2 weken, maar ik heb daar maar weinig van gemerkt. Ik kan het hier wel 3 maanden vol houden. Het lijkt een hele lange tijd voor sommigen, anderen zeggen weer dat het heel kort is. Ik tel de dagen gewoon niet, en leef bij de dag. Tot nu toe werkt dat prima.

Ik mis het thuisfront wel. Vooral de zondagen zijn het ergst om eerlijk te zijn. Je zit daar de hele dag niets nuttigs te doen, en vaak denk ik dan gewoon aan thuis, hoe het daar is. Niet om sentimenteel te worden, maar soms is het gewoon even slikken. Je zit hier toch maar op jezelf, zonder je familie en vrienden.

Joep is een aardige jongen hoor, ik heb geluk met zo'n kamergenoot. Maar hij kan mijn vrienden enzo niet vervangen. Ik heb hier wel de grootste lol met hem. Hij is een stuk wilder dan mij. Steekt gewoon de weg over als er autos aankomen, beukt zich in een propvolle metro, flirt met alle dames in de pub.

Ow well.

Ik ga maar weer mensen. Ik hou jullie op de hoogte.

Cheers!

Jaco

PS: Op de foto's zie je wat we zowal eten. Groente met aardappelen en gehakt, en rijst met kalkoen, met yogurt met muesli als toetje.

  • 26 Februari 2007 - 15:06

    Annemiek:

    Hayy Jaco
    zo te hOren is tt daar wel leuCk :D hier gaat Ook nOg Alles gOedtt . De Vakantie is net vOorbij . Dus weer naar school ..
    nOu iiCk gaa maar weer dOeii xx hOuvnjeé Annemiek (L)

  • 26 Februari 2007 - 16:07

    Nelien (klasgenoot):

    Leuk om je site door te krijgen!!! Zie je andreas en wouter ook of zijn die heel ver weg?
    Nou ik ga vannacht, we schrijven elkaar!
    Groetjes Nelien

  • 26 Februari 2007 - 17:44

    Janna:

    Hey Jaco,
    Hier is mijn vakantie net begonnen... Leuk te horen dat je het daar leuk vind. Het word steeds raarder, hoeveel te langer je weg bent hoeveel te raarder het is om je niet te spreken...

    Wel Amsterdam Boy, I think I'm going to do some useless stuff now.. Enjoy the pubs and the women.. Hope to hear from you really soon..

    Love and a virtual hug,
    Janna

  • 26 Februari 2007 - 18:07

    Jolien:

    Haaj neefjuhh!!

    Heel goed beetje zelfstandig worden:-P
    Maare mooi dat je t naar je zin hebt! En ach...die 3 maanden zijn zo weer voorbij, en ik kant weten!! Want als je hier dan weer zit, is t net of je nie weg ben geweest, alles gaat gewoon zo weer verder! Dus geniet er maar van!

    Kussies Jolien

  • 26 Februari 2007 - 18:47

    Opa Oma:

    hi dear
    fijn om weer wat van je te horen. je bent een kanjerhoor je redt je prima! zo te zien verhongeren jullie niet. als je nog maar terug wil naar de ermelose bolletjes! Ik las dat je je s`zondags nogal verveeld,is misschien de kerk een optie? Je bent er denk ik meer dan welkom! Je ontmoet er misschien ook wat jongelui,ofeen leuke girl. moet je even op google kijken. LEUK ideetje he van oma. Wil je ook eens even je exacte adres sturen met jepostcode dan kan ik je wat sturen. Ben je voorzichtig in de pub!!!
    nu stop ik weer even want opa wil koffie ,heel veel liefs and a big big hug van us , opa ,oma.

  • 02 Maart 2007 - 13:56

    Miranda:

    heey jaco
    heb je het nog leuk daar
    ik wil ook naar Engeland
    heb je al een juwelier gevonden
    heb je die steen al gezien?
    nouja doei
    een dikke kus en knuffel van miranda

  • 06 Maart 2007 - 11:34

    Willemiek:

    verdorie! ik wil ook daar heen! en mee naar de pub! haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sale

Jaco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 45575

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 16 Augustus 2015

The yearly pilgrimage

10 Augustus 2014 - 18 Augustus 2014

Glasgow revisited

04 Augustus 2013 - 20 Augustus 2013

Living my dream

22 April 2012 - 27 April 2012

A tribute to Scotland

10 Augustus 2010 - 24 Augustus 2010

Aloha, the caribbean!

07 Juni 2010 - 10 Juni 2010

The mysteries of Istanbul

07 Maart 2009 - 13 Maart 2009

Chaos in Canterbury

17 Februari 2009 - 21 Februari 2009

Friendly Visit in Finland

05 Februari 2007 - 05 Mei 2007

Manchester Mayhem

Landen bezocht: