9-02 “arival” - Reisverslag uit Sale, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu 9-02 “arival” - Reisverslag uit Sale, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu

9-02 “arival”

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

12 Februari 2007 | Verenigd Koninkrijk, Sale

Een korte samenvatting over wat er gebeurd is. Ik heb de energie niet meer om het levendig in geuren en kleuren te vertellen, mijn excuses. Misschien voel ik me morgen wat beter. Anyway, here is what happened:

Ben de avond voor vertrek bij een vriend blijven slapen, en kon daarom wat langer “uitslapen”. Rond 7 uur op schiphol, me gemeld bij Joep en Kemal, en ben daarna mijn oma, opa en nicht gaan afhalen( kwamen na 2 maanden uit canada terug).

Na LANG afscheid nemen ingecheckt, wat rondgesnuffeld bij de taxfree zone(kemal wist een fles wisky te bemachtigen), hebben we ons naar de gate gehaast, terwijl we onderweg te horen kregen dat de vlucht een half uur vertraagd was. Voordat we de gate doorliepen gingen we nog op zoek naar een wc, waarvoor we een halve kilometer moesten omlopen. Eenmaal door de gate bleek daar een prima werkende wc te zijn. Affein…

Eindelijk ingecheckt, in het vliegtuig. Met nog eens 5 minuten extra vertraging stegen we op. De vlucht verliep rustig, bijna geen turbulentie, aardige crew, geen last van de druk op de oren. Na ongeveer 30, 40 minuten landden we in Manchester. We kregen de bagage vrij vlot, en hadden bij de douane ook geen problemen. We namen contact op met Jennifer, maar die was er niet. In plaats daarvan kregen we ene Andrew aan de lijn, die ons adviseerde met de taxi naar Opal Head office te komen om onze accommodatie te bespreken.

We hebben dat eerst nog onderling en met Pam besproken, en toen hebben we Kemal op de trein gezet, en zijn we zelf met de taxi naar Opal Estates gegaan. Daar werden we vriendelijk ontvangen door een man in de dertig(naam helaas vergeten). Even later werden we ontvangen door Andrew zelf. Hij is erg… zakelijk, en niet heel erg behulpzaam. We moesten een contract ondertekenen waarin we een maand voorschot moesten betalen, 736 pond. Toen probeerde hij dat van onze bankrekening te halen met onze bankpassen. Dit lukte echter niet, onze bank blokkeerd zulke grote bedragen. We probeerden het bij een pinautomaat verder op handmatig geld af te halen, maar we kregen niet meer als 200 pond. Ik had al eerder 100 pond opgenomen, samen met joep, dus we zaten op 600(zelfs als we het er met 600 af konden brengen, konden we geen eten meer kopen). Toen hebben we Pam gebeld, die het toen met Andrew besproken heeft(op dit punt was mijn mobiel waardeloos door al het heen en weer gebel, ik heb nu totaal geen beltegoed meer, en ik kan het hier niet opwaarderen.). We moeten nu per week 170 pond betalen. Op deze manier moet het wel lukken.

Joep en ik hebben besloten ons geld op een grote hoop te gooien, en zo alle kosten proberen te dekken. We zijn door Andrew naar onze accommodatie gebracht, en na een korte introductie over alles konden we eindelijk een beetje relaxen op onze kamer.(zie volgende post “accommodatie” voor meer informatie over ons bescheiden appartementje.)

Die middag zijn we het dorp ingegaan. Ja, we zitten in Sale, en hoewel het in de buurt van Manchester ligt, is het meer een dorp dan een stad. Hoewel de omgeving veel weg heeft van Apeldoorn(lijkt op jou buurt Chris!) is het centrum mager. Er zijn wel genoeg winkels om ons in onze behoeften te voorzien, gelukkig, dus daar zijn geen problemen.

We hebben de rest van de middag gewinkeld naar diverse spullen die we nodig hadden(zie “accommodatie”), en uiteindelijk konden we door de regen en natte sneeuw teruglopen. S’Avonds hebben we tosti’s gegeten, waarbij we ontdekte het gasfornuis en de rookmelder gauw ruzie konden krijgen. Voortaan koken met ramen open en deuren dicht dus.

Er werd nog aangeklopt door een man van Opal. Hij woont op nummer 1, en als er iets was konden we bij hem terecht. Hebben we nog even mee gepraat. Opzich wel aardig.

Toen hebben we nog een film gekeken, en het thuisfront gebeld. Ikzelf ben rond half tien naar bed gegaan, ik had mijn nachtrust nodig. Joep iets later.

Thats it for today. Cya tomorrow! Cheers!

Activiteiten gedaan:
-Hele reisgedoe
-Gewinkeld
-Ingecheckt in het appartement

Lunch: Tosti
Dinner: Tosti
Tussendoortjes: drop/fruit

  • 12 Februari 2007 - 16:14

    Annemiek:

    Heujj Jaco
    iiCk hOop dat je het daar leuCk hebt :D Bij Ons gaat Alless gOedtt:) ( Behalve Miranda dan die sOms een hyper aanval heeft . Had haar MeegenOmen ! ) kOm je nOgh wel Op msn ? :D xx Annemiek :)

  • 12 Februari 2007 - 16:21

    Jaco:

    Nee, ik mag hier niet op msn, maar ik mag wel mailen. Mail me maar lekker vaak, dan beantwoord ik ze zo snel mogelijk:)

  • 12 Februari 2007 - 16:43

    Miranda:

    hoi jaco
    ik zou graag mee willen naar Engeland maaar ik ben nu allang te laat
    ik hoop dat je het daar super leuk vind en wat heb je een leuke kamers.:)
    ik heb jouw twee mailtjes gestuurd ga je die beantwoorden?:)
    ik heb anders helemaal geen hyper aanval meer gehad sinds jij er niet meer bent.:):):):):):)
    nouja doei he
    xoxo een dikke zoen en knuffel van Miranda

  • 12 Februari 2007 - 16:54

    Miranda:

    jaco
    geld dat ook voor mij
    mag ik ook de hele tijd milen
    te laat om te beantwoorden want dat doe ik al
    dikke zoen en knuffel miranda
    :)

  • 16 Februari 2007 - 22:09

    Ma:

    he jaco, hoe gaat het met het koken? Eet je nog steeds tosti's of hebben jullie nu ook andere gezonde menu's ontdekt? En eten jullie een echt Engels ontbijt? Of hebben ze daar ook Brinta? Anyway, succes met de boodschappen enz. en ik wens jullie een lekker weekend toe.

  • 16 Februari 2007 - 22:12

    Weer Van Ma:

    He Jaco, nog gefeliciteerd!
    Je zit al een week in Engeland! Ook felicitaties voor Joep natuurlijk en ik hoop dat jullie een leuk weekend hebben. Lekker uitrusten van al die lange werkdagen. Groetjes van moeders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sale

Jaco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 45576

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 16 Augustus 2015

The yearly pilgrimage

10 Augustus 2014 - 18 Augustus 2014

Glasgow revisited

04 Augustus 2013 - 20 Augustus 2013

Living my dream

22 April 2012 - 27 April 2012

A tribute to Scotland

10 Augustus 2010 - 24 Augustus 2010

Aloha, the caribbean!

07 Juni 2010 - 10 Juni 2010

The mysteries of Istanbul

07 Maart 2009 - 13 Maart 2009

Chaos in Canterbury

17 Februari 2009 - 21 Februari 2009

Friendly Visit in Finland

05 Februari 2007 - 05 Mei 2007

Manchester Mayhem

Landen bezocht: