Banzai! - Reisverslag uit Sale, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu Banzai! - Reisverslag uit Sale, Verenigd Koninkrijk van Jaco Koster - WaarBenJij.nu

Banzai!

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

26 Maart 2007 | Verenigd Koninkrijk, Sale

Well, I finally have them!

Without much trouble, I was able to get myself a nice set of Japanese swords of high quality for only 160 pounds(230 euro)!

The company is going to try to transport them with their package service. If that fails,I'll try to fly them in with KLM or British Airways, because I'm told they allow the cairige of such souveniers,or I can send them over with TNT. Whatever's cheapest.

Update: Taking them with me in the lugage at BA doesn't cost me anything extra, just 72,90 pounds for the ticket. Sending them with TNT costs atleast 120 euro's, and I still need to get myself home. Needless to say, I'll book a flight with BA.(hey, that rimes!)

The Katana is about 1 meter long, including the hilt. It's edge has been sharpened, but it's not a live weapon I'd reckon; my scissors are still sharper.

The hilt has some decoration on it; a few samurai and a japanese dragon. It's a rather blunt decoration though, clearly the work of mass fabrication. Still, it's better then nothing. The hilt has a nice, tight fabric around it, making for a comfortable grip. I'd say the katana weights about a good two to three kilo's, four at max.

The wakizashi(short blade) is about 3/5th the size of the katana. It has the same decoration, though a shorter hilt. The edge is just as sharp as that of the katana. Naturaly, the wakizashi is much lighter to wield, weightning only about one or two kilo's.

The saya's(sheats) are not made of plastic, or any normal plastic for that matter. It's either some metal, or some special plastic material. Although they look quite nice, I doubt their made of the traditional material for saya's. My gues it's mass production again.

I also got a stand for the two, but I have to assemble it myself, and I'll leave that job for when I get home.

Tell me what you think of it.

Also, don't forget to check out the "Sixt Week" report. I posted some photo's of the better parts of Sale on them!



Vergeet niet het vorige blog; "Sixt Week" te bekijken, ik heb er wat foto's van de mooiere delen van Sale aan toegevoegd.

  • 26 Maart 2007 - 20:45

    Niels:

    hey jaco.

    mooie dingen die zwaarden van je.ideaal slagersmessen:P
    maar je houd het daar dus wel uit in engeland?

    groeten nelizzz

  • 26 Maart 2007 - 20:55

    Z:

    Gah!
    I want them!! Also, Im kinda embarassed that you spent this much effort on an english blog, since at least for them moment Im just gonna quickly scroll through it. Well anyways, take care and have fun for the rest of the trip.

    P.S. I like them katanas

  • 27 Maart 2007 - 08:04

    Ma:

    Hoi Jaco, what do you think I'm gonna say....!!!!???? And I think the first thing you have to do, when you are back in Holland, is looking for a job asap!!! :)
    Groejes en tot laterrrrr:)

  • 27 Maart 2007 - 08:07

    Jaco:

    Why do I need a job? You have one, dad has one, even my sis has one! I'm sure you earn enough to take care of me:p

  • 27 Maart 2007 - 09:47

    Your Girl...:

    Hey Darling :P

    Nice swords, honey.. ;)
    Can't wait to see them...

    Byebye and a big hug

  • 27 Maart 2007 - 11:38

    Opa,oma:

    zeg wat ben je van plan met die gevaarlijke dingen? i am worry about that ,don`t use them never ever!!!! I love you and I can`t wait to see you again.Benje blij om je vader en moeder weer te zien over een goeie week .Koop maar niet te veel meer van dat enge spul anders kun je ze niet tracteren als ze bij je komen .je mag denk ik wel een BIG BIG job zoeken als je weer terug komt. Voor nu een lieve groet van opa en oma See you bye !

  • 28 Maart 2007 - 15:38

    Annemiek:

    hOii jaco :)
    Wat een enge zwaarden & wat duur !
    dan kOn je beter een Bjorn Borg onderbrOek vOr mij kopen (H) Maarjaá hOpelijk gaat daar alles gOedt
    hier gaat het wel gOedt
    iiCk ga weer
    Laterr xx hOufnjeé Annemiek

  • 28 Maart 2007 - 18:23

    Miranda:

    heey jaco
    mag ik thuis met die zwaarden spelen(niet echt selen maar gewoon vasthouden weet je wel)
    ze zijn vet cool man'
    ik wil ze ook
    nou ja doei
    een dikke knuffel en kus van miranda
    (ik heb geen zin om al dat Engelse proberen te vertalen)

  • 28 Maart 2007 - 18:26

    Miranda:

    hoi jaco
    mag je die wel mee naar huis nemen
    als het niet mocht zou dat zonde van het geld zijn
    nou ja ik hoop het wel
    een dikke knuffel en kus van miranda

  • 29 Maart 2007 - 19:21

    CHRIS!!!:

    HEEEEEEEEEJ

    Alles lekker daar ginds. Ik hoop het maar ik wens je veel plezier met die aardappelscheermesjes onder T-shirt te verstoppen. Je had ze natuurlijk ook bij de Large kunnen bestellen. Maargoed ik vond het maar eens broodnodig om weer hier een van mijn zinloze praatjes te houden. En ik kom maar gelijk to the point, ik mis een beetje de schandalige verhalen. Ik las net je verhaal over de fles limonade van 20% alcolhol. Jaco gewoon als limonade beschouwen hoor gaat erin als siroop. nee grapje ik ga dit soort verhalen hier maar niet op hangen anders krijgt je famillie weer zon goeie indruk van mij;) . Maar dan ben je in Sale en niemand kent je toch dus ja wat heb je te verliezen denk ik dan maar afijn. Ooohw en om eerlijk te zijn vond ik de schoonheid van engelsen ook op een niet al te hoogstaant niveau. Maargoed ik ben weer even uitgepraat denk ik en ik kreeg net een mail van een lan party waar ik niks van snap overigens want denk je nou dat ik de noordzee overtrek om op een toetsenbord te rammen met heelveel andere mensen die ook op een toetsenbord rammen. Ik vind het trouwens wel tijd voor de afsluiting dus aju see ya en boven alles cheers(hier zit een hint natuurlijk). En maar er een lekker schandalige tijd nog van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sale

Jaco

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 45581

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 16 Augustus 2015

The yearly pilgrimage

10 Augustus 2014 - 18 Augustus 2014

Glasgow revisited

04 Augustus 2013 - 20 Augustus 2013

Living my dream

22 April 2012 - 27 April 2012

A tribute to Scotland

10 Augustus 2010 - 24 Augustus 2010

Aloha, the caribbean!

07 Juni 2010 - 10 Juni 2010

The mysteries of Istanbul

07 Maart 2009 - 13 Maart 2009

Chaos in Canterbury

17 Februari 2009 - 21 Februari 2009

Friendly Visit in Finland

05 Februari 2007 - 05 Mei 2007

Manchester Mayhem

Landen bezocht: